úterý 11. srpna 2015

Tiramisu podle Jamieho


Už to bude minimálně osm let, co jsem poprvé uviděla v televizi mého srdcového kuchaře, Jamieho Olivera. To, jak s ladností a úsměvem připravoval ty největší laskominy, co jsem si kdy mohla představit. Kvůli němu přišla mánie "vaření" venku na pískovišti z kdejakých kytek. A hrozně mě to bavilo! Hrát si, že ke mně Jamie přijde na večeři a já mu upeču borůvkový koláč. Korpus byl z písku a vody, který jsem ve formičce nechala zaschnout na slunci (slunce byla boží trouba! :D ), a na to pak kvítky modřence a občas i kašička z fialové křídy.
A úplně první díl, co jsem viděla, byl o čokoládě. A proto vám dnes přináším recept na tohle "přečokoládované" tiramisu, na který jsem měla už dlouho zálusk. A sice je to divné, ale je to zatím úplně první recept podle mojí modly, který jsem kdy dělala. Snad mě Jamie "pochválí"  :D .
Jsem alergická na mléko, takže jsem výsledek nemohla ochutnat. Musím ale říct, že i samotný korpus s kávou a rumem (bohužel, likér Tia Maria jsem nesehnala) byl mimořádně žravý.  Příště si ho upeču jen tak, a budu namáčet do kafe. Ňam!

Tiramisu podle Jamieho

klasická kruhová forma na dort (doporučuji ale udělat z dvojnásobné dávky, jelikož bylo tiramisu moc nízké) 

Piškot

2 vejce
55 g cukru moučka
25 g rozehřátého másla
43 g hladké mouky
15 g kakaa

Náplň


250 g mascarpone
35 g cukru moučka
1 žloutek
50 ml italského dezertního vína (já nedala nic)

...

100-150 ml silného espresa
likér Tia Maria (s těžkým srdcem rum)
50 g rozehřáté čokolády (Jamie dal bílou, já mléčnou)
kakao
čokoládové hobliny

Postup:

Troubu předehřejeme na 175° C. Dno dortové formy vyložíme pečícím papírem.
Vejce s cukrem šleháme do zhoustnutí. Pomalu zašleháme vychladlé máslo.
Přidáme prosátou mouku s kakaem a zlehka promícháme. Nalijeme do připravené formy a dáme do trouby péct na cca 10 minut.
Po vytažení z trouby korpus po stranách uvolníme nožem a osvobodíme ho z formy. Pečící papír sloupneme. Necháme vychladnout.
Mascarpone smícháme s cukrem, žloutkem a případně s dezertním vínem.
Ve vodní lázni rozpustíme čokoládu.
Vychladlý korpus vrátíme zpět do očištěné formy. Bohatě pokapeme kávou, trochu mírněji rumem. Jak říjá Jamie: "Korpus má žízeň, musí být pořádně nacucanej!"
Na piškot nalijeme rozpuštěnou čokoládu a rovnoměrně ji rozetřeme. Na ni pak rozprostřeme krém.
Posypeme troškou kakaa a nakonec ozdobíme čokoládovými hoblinkami.
Necháme alespoň 2 hodiny odležet.

Žádné komentáře:

Okomentovat