čtvrtek 23. července 2015

Domácí pizza


Pokud jste zastánci pravé tenké italské pizzy, tak tohle bude něco pro vás. Sice těsto musíte připravit den předem, ale za to se s ním krásně pracuje. A pokud budete šikovní, možná se vám podaří i těsto při tvarování "vyhodit". Mě se to bohužel moc nedařilo (šlo by to hezky, ale byla jsem moc netrpělivá), tak jsem vsadila na váleček.
Ohledně náplně jsem se žádnými pravidly neřídila. Místo rajčatové omáčky jsem použila buransky kečup. Ale co, dobré to bylo! Navíc když je ten kečup domácí :)


Domácí pizza

4 cca 30 cm pizzy

300 g vychlazené hladké mouky
5 g soli
4 g sušeného droždí
1 lžička cukru
30 g olivového oleje
210 ml studené vody

rajčatová omáčka/kečup, sýr, paprika, rajče, oregano..

Postup:

Mouku, sůl, droždí a cukr smícháme v míse, přilijeme vodu a olej a vypracujeme pružné, lehce lepivé těsto. Rozdělíme na čtyři díly a každý z nich vytvarujeme do kulatého bochánku. S velkými rozestupy je dáme na olejem vymazaný tác. Přikryjeme potravinářskou folií a dáme přes noc kynout do lednice. 
Z lednice je vytáhneme minimálně 2 hodiny před pečením, aby stihly dosáhnout pokojové teploty.
Bochánky  rozválíme/vyházíme do tloušťky 1,5-2 mm a přendáme na pečící papír. Pomažeme omáčkou/kečupem, posypeme nastrouhaným sýrem a rovnoměrně poklademe zeleninou.
Troubu i s plechem předehřejeme na 220°C.
Připravenou pizzu i s pečícím papírem šoupneme na vyhřátý plech a pečeme 10-15 minut do zezlátnutí okrajů a roztopení sýra.


Žádné komentáře:

Okomentovat